Produkcija:
Mebius Film; Distributer: Mebius Film; Uloge: Zan Marolt, Gordana Boban,
Davor Janjic, Selma Alispahic, Dragan Bjelogrlic, Nada Djurevska, Ante Vican, Ivo
Gregurevic; Rezija: Faruk Sokolovic
U zemlji koja je toliko siromasna filmskom
produkcijom kao sto je to ova u kojoj zivimo, sama pojava igranog fimskog ostvarenja
izaziva i odusevljenje i iznenadjenje istovremeno. Nakon Ademira Kenovica i Savrsenog
kruga, i Faruk Sokolovic se odlucio na radikalan korak snimiti
dugometrazni igrani film u BiH. To su, da podsjetimo, u stvari svi igrani filmski projekti
realizovani od zavrsetka rata do danas u Bosni i Hercegovini. Dva filma za pet godina.
Vrlo dobro, mozda do 2003. budemo imali i treci.
Mlijecni put je
klasicna, za nase uslove vrlo aktuelna i istinita poslijeratna prica, napisana od strane
Edine Kamenice, a adaptirana za veliko platno uz pomoc malo romantike i humora. Glavni
junaci su dva mlada bracna para iz Sarajeva, bez nade u bolju buducnost u svome gradu. Oni
daju sve od sebe da bi emigrirali na Novi Zeland, ali u tome nemaju mnogo uspjeha. Glavni
krivac za to je cinjenica da njihovi nisu one pogodne vrste, tj. mijesani. Uz pomoc
zajednickog prijatelja, lokalnog mocnika i totalnog zaludjenika u fudbal, oni iznalaze
rjesenje (ispostavice se jedino logicno), a to je da zamijene partnere i ponovo se
vjencaju da bi ispunili rigorozne uvjete preseljenja u zemlju ovaca i boljeg zivota. Ipak,
iako je izlaz iz situacije bio izvjestan, stvari ne teku tako lako. Uz opiranje zenskih
supruznika (uglavnom), i sa mnogo komicnih situacija, duplo vjencanje je odradjeno,
dobiven je pozitivan odgovor na famoznom intervjuu, i Novi Zeland je u tren oka postao
tako blizu. Slutite «happy end»? Ne budite tako sigurni.
Mebius Film, porodica Sokolovic
(citava porodica je ukljucena u realizaciju, od roditelja do djece, od produkcije do
glume), i ostatak ekipe Mlijecnog puta zaista zasluzuju priznanje za uspjesnu
realizaciju ovog filma. Kada uzmemo u obzir sve probleme s kojima su se suocili
(nedostatak sredstava, kratak vremenski rok snimanja, nesusretljivost
) i odlicnu
snalazljivost u pronalazenju lokacija i improvizaciji, uistinu moramo priznati da su
uradili vraski posao. Ovaj film i njihovo iskustvo mogao bi realno posluziti kao uputstvo
svim nasim filmskim radnicima koji se suocavaju sa istim problemima. Sto se tice samog
filma, pohvale idu dobro adaptiranom scenariju, i lucidnim idejama Almira Imsirevica
i Faruka Sokolovica (zivot je fudbalski teren), kao i samim glumcima. Vecina njih
nema neko veliko iskustvo u igranim ostvarenjima, ali vrlo dobro se snalaze u svojim
ulogama. Tu se posebno izdvaja Nada Djurevska, koja vjerovatno jedina moze bolje
odglumiti nanu nego li sama nana. Jedine ozbiljne zamjerke idu odgovornoj osobi za
angazman Dragana Bjelogrlica. Njegov karakter u filmu ponajvise zahtijeva
autenticnost i pripadnost specificnom podneblju, sto on u ovom odredjenom slucaju ne
posjeduje. Koliko god se on trudio da pravilno koristi sleng koji ne poznaje, to ne daje
zeljeni efekat, i ocito je da mu je svaki put, kada zeli reci «'ba», na vrh jezika
«bre». Uz to, njegova uloga je cista kopija one iz Rana, tako da na kraju mozemo
lako zakljuciti da, sve u svemu, njegov angazman i nije bio neki originalan potez.
|
|
Na
mjestu Sarajevskog atentata |
|
Fijakerista: Zan Marolt |
|
Gordana Boban kao Sena |
|
Nana: Nada Djurevska |
|
Zbrka oko pasosa: Selma
Alispahic i Gordana
Boban |
|
Jugonostalgicar: Ante Vican |
|
Kako do obecane zemlje?:
Davor Janjic |
|
Zivot kao fudbalski teren:
Dragan Bjelogrlic |
|