Umjetnička instalacija pod nazivom "Panonica memento", tuzlanskog umjetnika Harija Ejubovića ovih dana je postavljena u centru grada na šetalištu Korzo. Instalacija je dio Ejubovićevog ciklusa "Epitaf" o kojem je autor rekao: "Znači, ljudi svakodnevno ugrožavaju prirodu.
Nema više mjere u onome što mislimo da je priroda bez granica, da bismo je mogli iscrpiti i maltretirati. Ali, ona nam vraća na svoje načine
".
Ejubović je neobičan umjetnik, a takvi su i njegovi radovi koje treba razumjeti. Nesvakidašnje instalacije vode nas u magični svijet oblika, umjetnika čudne imaginacije i još čudnijih stvaralačkih nemira.
Izloženi eksponati ptica i riba na prvi pogled mogu da djeluju zbunjujuće na posmatrača, ali to traje samo do onoga trenutka kada se razmisli šta ovi radovi zapravo predstavljaju. Kako nam je kazao autor, izloženi eksponati pokazuju jednu vrsta leta u slobodu, koji je prikazan na metaforičnim i izobličenim figurama.
- Najviše u oči upadaju leteće ribe. Ptice su na ovoj izložbi zastupljene u manjem broju, ptice naravno lete dok ribe ne lete. Tako da bi poruka ove izložbe mogla biti da ribe plivaju u vodi, koja je ipak ograničena. A kada lete, onda lete prostorom koji je neograničen. Taj simbol slobode zapravo progovara o slobodi umjetnika - pojašnjava Ejubović.
Zašto se umjetnik odlučio da produženu izložbu i na ovakav performans? Jer vjeruje da će publika prepoznati "Epitaf" kao upozorenje, i zastati da posmatra i promatra
podložnost vremenu i prolaznosti.
Hari Ejubović, likovni umjetnik i scenograf je rođen u Gračanici 1961. godine. Osnovnu školu završio je u Maglaju, a Srednju medicinsku školu u Doboju. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu 1988. godine.
Od 1995. do 1996. godine bio je pomoćnik ministra obrazovanja, nauke, kulture i sporta u Vladi Tuzlansko–podrinjskog kantona. Osnovao je Udruženje likovnih umjetnika Tuzlanskog kantona i jedan je od osnivača likovne bijenalne manifestacije “Umjetnost minijature BiH”.
S.P.